W każdej firmie pojawia się szereg różnego rodzaju dokumentów, między innymi faktur. Ten podstawowy dowód na zaistnienie transakcji musi przejść wiele etapów w ramach procesu fakturowania. Rozwiązaniem może być wdrożenie systemu obiegu faktur - poznaj 3 sposoby wprowadzanie faktur do firmowego systemu! 

 

Sposoby na wprowadzanie faktur elektronicznych i papierowych do systemu 

Wprowadzanie faktur papierowych, czy elektronicznych do systemu to chleb powszedni w każdej firmie. Nadal w wielu przedsiębiorstwach tego typu procedurę wykonuje się ręcznie, przepisując mozolnie kolejne pozycje. Tymczasem warto zdawać sobie sprawę, że odbywające się w sposób manualny procesy związane z przetwarzaniem faktur to ogromne marnotrawstwo czasu, a co za tym idzie również pieniędzy. Rozwiązaniem jest odpowiednio dobrany system obiegu faktur, który zagwarantuje m.in. w tym zakresie spore usprawnienie. System zapewnia zróżnicowane sposoby na wprowadzanie faktur, oparte na różnych źródłach danych – jakie to źródła?  

  • Pierwszym z nich może być dysk lokalny - faktury zostają zeskanowane do komputera i umieszczone w określonym folderze, następnie w systemie należy zaznaczyć, z którego folderu ma on pobierać dokumenty.

  • Formatem pliku może być PDF, ale również zdjęcie – w tym przypadku pomocny jest często OCR (narzędzie do optycznego rozpoznawania znaków), który sczyta dane i nałoży je na formularz wprowadzania faktury – w tym wypadku należy jednak pamiętać, by zweryfikować informacje, OCR jest dużym ułatwieniem, ale nie jest całkowicie wolny od błędów.
  • System obiegu faktur może również jako źródło danych wykorzystywać inny system jak np. ERP. Tego typu integracje są udostępniane przez rzetelnych dostawców usług. Działanie sprowadza się do tego, że faktury są automatycznie przesyłane z jednego systemu do drugiego, gdzie można bez przeszkód zarządzać ich obiegiem. Innym źródłem danych może również być adres e-mail – w takiej konfiguracji wysyłka faktury elektronicznej odbywa się na dedykowanego maila, skąd automatycznie pobierana jest do systemu. Następnie może być przetwarzana i przechodzić kolejne etapy fakturowania. 

Wdrożenie systemu obiegu faktur – zalety 

Wdrożenie systemu obiegu faktur, który będzie zapewniał zaawansowane, nowoczesne funkcjonalności to sposób na usprawnienie przepływu dokumentów i informacji pomiędzy pracownikami oraz klientami. Automatyzacja procesów, która się z tym wiąże, pozwala oszczędzić czas, a w perspektywie także wygenerować znaczne oszczędności w ramach firmowego budżetu. Na uzyskanie jakich korzyści pozwala wprowadzenie odpowiedniego systemu obiegu faktur? Można tu wymienić m.in.: 

  • wygodną i sprawną pracę nad dokumentami – dzięki nadawaniu uprawnień i jasnemu podziałowi ról, 
  • bezproblemowy wgląd w dane (w ramach przyznanych dostępów), niezależnie od lokalizacji pracownika i rodzaju urządzenia, 
  • ułatwione wyszukiwanie dokumentów po różnych parametrach, 
  • sprawną dekretację, akceptację oraz rejestrację faktur. 

Automatyzacja procesów w firmie ma pozytywny wpływ na każdy aspekt jej funkcjonowania – od większej motywacji pracowników, po znaczny wzrost zadowolenia klientów. Warto więc wprowadzić system obiegu faktur w 100% dopasowany do potrzeb firmy i zapewniający nowoczesne funkcjonalności. 

 

Zobacz inne artykuły


Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?

arrow-long-right

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?