jak wybrać eof.jpg [74.01 KB]

Czym jest elektroniczny obieg faktur?

W każdej firmie funkcjonuje szereg różnego rodzaju procesów, które wymagają odpowiedniego zarządzania. Efektywność w tym zakresie stanowi dla wielu podmiotów priorytet – i słusznie, to od niego zależy bowiem, jaką rolę firma odegra na rynku, czy wyprzedzi konkurencję i będzie w stanie realizować zakładane cele. Transformacja cyfrowa doprowadziła do rozwoju wielu skutecznych rozwiązań, które są coraz szerzej stosowane i doceniane. Jednym z nich jest elektroniczny obieg dokumentów, faktury w takim obiegu są zdigitalizowane, a obieg ten stanowi alternatywę dla wersji papierowej. Dobry system obiegu faktur to sposób na automatyzację zadań i poprawę efektywności w zakresie procesowania dokumentów finansowych. Wśród największych zalet rozwiązania można wymienić, m.in.:

 

  • redukcję nakładów finansowych i czasowych – zastąpienie obiegu papierowego pozytywnie wpływa na obniżenie kosztów związanych z przekazywaniem dokumentacji dzięki ograniczeniu wydatków na druk, czy dostarczanie faktur. Wysyłka oraz praca na dokumentach również odbywa się dużo szybciej,
  • bezpieczeństwo informacji – elektroniczne dokumenty nie są tak narażone na zagubienie lub uszkodzenie, a dzięki możliwości przyznawania lub ograniczania dostępów wgląd w dokumenty mają wyłącznie osoby upoważnione,
  • podniesienie efektywności w zakresie przepływu faktur – kontrola oraz akceptacja dokumentów jest sprawniejsza, cały proces trwa znacznie krócej, wyższą wydajność pracy – dzięki standaryzacji obiegu (workflow) dla faktur w ciągu jednego dnia Dział Księgowości może szybko zweryfikować poprawność dokumentu: zaksięgować lub zwrócić do poprawy,  ograniczenie pomyłek – wiele z funkcji, które umożliwiają automatyzację, stanowią również wsparcie w zakresie redukcji błędów, a te, które się pojawiają, są łatwe do wykrycia,
  • lepsze relacje z kontrahentami – dzięki m.in. kontroli terminów płatności firma jest postrzegana jako godna zaufania i sumienna, ale pozwala pracownikom na lepsze zaplanowanie swoich zadań.

Elektroniczny obieg faktur to, jak widać, rozwiązanie bardzo pożyteczne z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Jednak na co zwrócić uwagę, by zagwarantować swojej firmie wymienione korzyści?

 Szczegółowy opis Elektronicznego Obiegu Dokumentów znajduje się na dedykowanej stronie.

System obiegu faktur – na co zwrócić uwagę?

Elektroniczny obieg faktur w firmie skutecznie wspiera pracę i kluczowe procesy w przedsiębiorstwie. Rozwiązanie, które ma zapewnić osiągnięcie znacznych korzyści, powinno być dobrane po analizie kluczowych czynników. Przede wszystkim liczy się prostota i wygoda obsługi - narzędzie to powinno w końcu ułatwić pracę, a nie być źródłem dodatkowych komplikacji. Ważne jest również, by rozwiązanie odznaczało się skalowalnością, bezpieczeństwem i możliwością szybkiej rozbudowy, dzięki czemu inwestycja będzie przydatna również w przyszłości. Nie można zapominać o dostosowaniu do konkretnych potrzeb i wymagań firmy, a także o opcji bezproblemowej integracji z rozwiązaniami, które już zostały wdrożone.

Aby dostosować system do wymagań swojej firmy, jak i prowadzonego rodzaju biznesu, warto przeprowadzić analizę przedwdrożeniową i warsztaty analityczne u dostawcy oprogramowania. Biorąc pod uwagę te zmienne, wybór systemu obiegu faktur z pewnością będzie łatwiejszy, a samo narzędzie zapewni przedsiębiorstwu dodatkowe możliwości rozwoju.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?

arrow-long-right

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?