W każdej firmie pojawia się szereg różnego rodzaju dokumentów, między innymi faktur. Ten podstawowy dowód na zaistnienie transakcji musi przejść wiele etapów w ramach procesu fakturowania. Rozwiązaniem może być wdrożenie systemu obiegu faktur - poznaj 3 sposoby wprowadzanie faktur do firmowego systemu! 

 

Sposoby na wprowadzanie faktur elektronicznych i papierowych do systemu 

Wprowadzanie faktur papierowych, czy elektronicznych do systemu to chleb powszedni w każdej firmie. Nadal w wielu przedsiębiorstwach tego typu procedurę wykonuje się ręcznie, przepisując mozolnie kolejne pozycje. Tymczasem warto zdawać sobie sprawę, że odbywające się w sposób manualny procesy związane z przetwarzaniem faktur to ogromne marnotrawstwo czasu, a co za tym idzie również pieniędzy. Rozwiązaniem jest odpowiednio dobrany system obiegu faktur, który zagwarantuje m.in. w tym zakresie spore usprawnienie. System zapewnia zróżnicowane sposoby na wprowadzanie faktur, oparte na różnych źródłach danych – jakie to źródła?  

  • Pierwszym z nich może być dysk lokalny - faktury zostają zeskanowane do komputera i umieszczone w określonym folderze, następnie w systemie należy zaznaczyć, z którego folderu ma on pobierać dokumenty.

  • Formatem pliku może być PDF, ale również zdjęcie – w tym przypadku pomocny jest często OCR (narzędzie do optycznego rozpoznawania znaków), który sczyta dane i nałoży je na formularz wprowadzania faktury – w tym wypadku należy jednak pamiętać, by zweryfikować informacje, OCR jest dużym ułatwieniem, ale nie jest całkowicie wolny od błędów.
  • System obiegu faktur może również jako źródło danych wykorzystywać inny system jak np. ERP. Tego typu integracje są udostępniane przez rzetelnych dostawców usług. Działanie sprowadza się do tego, że faktury są automatycznie przesyłane z jednego systemu do drugiego, gdzie można bez przeszkód zarządzać ich obiegiem. Innym źródłem danych może również być adres e-mail – w takiej konfiguracji wysyłka faktury elektronicznej odbywa się na dedykowanego maila, skąd automatycznie pobierana jest do systemu. Następnie może być przetwarzana i przechodzić kolejne etapy fakturowania. 

Wdrożenie systemu obiegu faktur – zalety 

Wdrożenie systemu obiegu faktur, który będzie zapewniał zaawansowane, nowoczesne funkcjonalności to sposób na usprawnienie przepływu dokumentów i informacji pomiędzy pracownikami oraz klientami. Automatyzacja procesów, która się z tym wiąże, pozwala oszczędzić czas, a w perspektywie także wygenerować znaczne oszczędności w ramach firmowego budżetu. Na uzyskanie jakich korzyści pozwala wprowadzenie odpowiedniego systemu obiegu faktur? Można tu wymienić m.in.: 

  • wygodną i sprawną pracę nad dokumentami – dzięki nadawaniu uprawnień i jasnemu podziałowi ról, 
  • bezproblemowy wgląd w dane (w ramach przyznanych dostępów), niezależnie od lokalizacji pracownika i rodzaju urządzenia, 
  • ułatwione wyszukiwanie dokumentów po różnych parametrach, 
  • sprawną dekretację, akceptację oraz rejestrację faktur. 

Automatyzacja procesów w firmie ma pozytywny wpływ na każdy aspekt jej funkcjonowania – od większej motywacji pracowników, po znaczny wzrost zadowolenia klientów. Warto więc wprowadzić system obiegu faktur w 100% dopasowany do potrzeb firmy i zapewniający nowoczesne funkcjonalności. 

 

Zobacz inne artykuły


Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Granty na cyfryzację 2025: do 850 000 zł na transformację cyfrową z programu Dig.IT (ARP)

20 października 2025
Czym-jest-program-Dig.IT-i-kto-może-otrzymać-dofinansowanie.webp

Uzyskaj do 850 000 zł na cyfryzację i automatyzację firmy w programie ARP Dig.IT. Skróć czas realizacji zleceń, ogranicz koszty i usprawnij procesy biznesowe z LOGITO.

arrow-long-right

Wdrożenie KSeF z elektronicznym obiegiem faktur. Dlaczego warto zrobić to za jednym razem?

13 października 2025
co-to-jest-ksef.webp

Masz już plan na KSeF? Zegar tyka. Od 1 lutego 2026 wymóg obejmie największe podmioty, a dwa miesiące później wszystkich pozostałych podatników VAT. Jeśli podłączysz sam KSeF, tylko „odhaczysz obowiązek". KSeF nie przypomni o niczym, nie policzy VAT i nie wyśle alertu. LOGITO, jak najbardziej: pobierze e-faktury, nada status, uruchomi opis i akceptację.

arrow-long-right

Jak firmy skracają obieg faktur o 60% dzięki AI i low-code/no-code?

21 sierpnia 2025
automatyzacja-księgowości.webp

Dane się nie mylą. Firmy, które wdrożyły AI i low-code w księgowości, znacząco skracają czas obiegu dokumentów. Automatyzacja nie opiera się już na OCR i kopiuj-wklej. Działa inaczej, bo szybciej i dokładniej. Jak skonfigurować system, który sam wybiera obieg dla faktury lub generuje streszczenie umowy? I co zrobić, żeby zmiany w procesie wdrażać od razu i bez angażowania IT?