Czym jest OCR?

OCR, czyli Optical Character Recognition to w tłumaczeniu na język polski optyczne rozpoznawanie znaków. Technologia ta jest przejawem postępującego procesu cyfryzacji i stanowi coraz bardziej popularne rozwiązanie. Skanowanie OCR za pomocą dedykowanego oprogramowania umożliwia odczytanie dokumentów, nawet jeśli treści zostały sporządzone odręcznie. Ponadto narzędzie to umożliwia modyfikację pozyskanych w ten sposób danych na wersję cyfrową, a także ich sprawny import do systemu. Dzięki temu pracownik otrzymuje do dyspozycji nie tylko sam obraz, ale w pełni interaktywny odpowiednik papierowego dokumentu, na którym swobodnie może pracować i wprowadzać zmiany. OCR dało się poznać jako rozwiązanie, które pomaga usprawnić wiele procesów w firmie, jednak czy program OCR do faktur może być równie przydatny?

 

ocr.jpg [237.24 KB]

 

Na czym polega OCR w obiegu faktur

Praca w księgowości wymaga ogromnej wiedzy i dokładności, jednocześnie osoby wykonujące ten zawód bardzo często wiele czasu muszą poświęcić na tak mozolne zajęcia, jak m.in. ręczne skanowanie papierowych faktur, zapis oraz ich konwersja na plik PDF. Po wprowadzaniu faktury do systemu, należy jeszcze przepisać danych z faktury oraz zweryfikować ich poprawność z oryginalnym dokumentem. Szacuje się, że przy liczbie 1000 dokumentów ok. 40-50 godzin zajmuje właśnie ta czynność, a z pewnością ten czas mógłby zostać spożytkowany lepiej. Wykorzystując OCR, faktury papierowe są skanowane i przetwarzane w plik elektroniczny, z kolei te, które już funkcjonują w formie cyfrowej (np. w formatach pdf, czy jpg), dzięki specjalnemu mechanizmowi są zczytywane i zmieniane na tekst. Warto zaznaczyć, że automatyczne rozpoznawanie faktur nie zawsze działa z jednakową efektywnością, by zapewnić jak największą dokładność i niemal całkowicie zminimalizować ryzyko błędów, należy wybrać rzetelnego dostawcę oprogramowania. W tym celu warto zwrócić uwagę zarówno na dokładność oraz intuicyjność systemu OCR faktur, jak i jego dodatkowe opcje, np. automatyczną konwersję pliku na PDF. Dobrze jest również dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki dostawca usług zapewnia bezpieczeństwo danych oraz w jaki sposób jest on licencjonowany.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach elektronicznego obiegu faktur? Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz na naszej stronie!

 

OCR faktur – zalety

Inteligentne, optyczne rozpoznawanie faktur to prawdziwe wybawienie dla większości przedsiębiorców - bez względu na wielkość firmy, czy branżę. Ilość dokumentów jaka regularnie pojawia się w przedsiębiorstwie, jest ogromna, a ich przepływ w tradycyjnej, papierowej formie może być źródłem wielu problemów, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie całego biznesu. Nie dziwi więc fakt, że OCR w obiegu faktur znajduje coraz więcej zwolenników, do jego głównych zalet należą:

 

  • szybsze wprowadzanie danych z faktury do systemu, co jest równoznaczne z szybszym rozpoczęciem obiegu faktury,
  • odciążenie działu księgowości i wyraźnie wyższa efektywność pracy,
  • redukcja kosztów i znaczna oszczędność czasu,
  • mniejsza ilość błędów i łatwe wprowadzanie poprawek,
  • wygodna i bezpieczna archiwizacja faktur,
  • dostęp do oryginalnego, zeskanowanego pliku faktury (gotowego PDF),
  • większy porządek i możliwość szybkiego wyszukiwania dokumentów.

 

Jak widać OCR w obiegu faktur może przynieść firmie szereg korzyści i trudno je zlekceważyć. Warto potraktować to narzędzie jako dobrą inwestycję, która szybko przyniesie zarówno oszczędności finansowe, jak i czasowe.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Strategiczna współpraca Ideo Software i Grupy ARCUS – co to oznacza dla ich obecnych i przyszłych klientów?

06 lutego 2025
1730817873612n.jpg

Zaczynamy współpracę, dzięki której Grupa ARCUS będzie nas wspierać w automatyzacji procesów biznesowych w polskich przedsiębiorstwach.

arrow-long-right

Kluczowe dotacje dla przedsiębiorstw w 2025 roku – jak zdobyć dofinansowanie na cyfryzację przedsiębiorstwa?

15 stycznia 2025
Dotacje 2025.png

Rok 2025 przynosi przedsiębiorcom w Polsce wyjątkowe możliwości pozyskania wsparcia finansowego na rozwój, poprawę warunków pracy oraz wdrożenie ekologicznych rozwiązań. Trzy główne programy – Ścieżka SMART, Dotacje ZUS na BHP oraz Kredyt Ekologiczny – oferują szeroki wachlarz dotacji, dostosowanych do różnych potrzeb firm. Poniżej zostały opisane szczegóły każdego z nich.

arrow-long-right

5 kroków do wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów w firmie

07 stycznia 2025
shutterstock_2159105357.jpg

Poznaj pięć kluczowych kroków do skutecznego wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów, które pomogą Twojej firmie zautomatyzować i uprościć zarządzanie dokumentacją, procesami i informacjami.