Elektroniczny obieg faktur – co warto wiedzieć?

System elektronicznego obiegu faktur zapewnia przepływ dokumentów i informacji. Zamiana dokumentów z papierowych na elektroniczne odpowiedniki jest coraz szerzej wykorzystywana, również w Polsce popularność e-faktur jest coraz większa. Zgodnie z przepisami faktury elektroniczne są pełnoprawnymi dokumentami, akceptowanymi przez administrację skarbową, można je w takiej formie wystawiać, wysyłać oraz przechowywać. Dokument tego rodzaju musi zawierać wszelkie niezbędne elementy (te same, co jego papierowy odpowiednik), z pominięciem pieczątki i podpisu wystawcy. Jeżeli chodzi o elektroniczny obieg faktur, korzyści są niezaprzeczalne – warto poznać najważniejsze z nich.

korzyści obiegu faktur.jpg [144.99 KB]

Zalety korzystania z elektronicznego obiegu faktur

Popularność, jaką cieszy się elektroniczny obieg faktur, nie jest przypadkowa i z pewnością nie wynika z tymczasowego trendu, a stanowi źródło realnych korzyści. W kontekście rozwiązania, jakim jest elektroniczny obieg faktur, zalety są naprawdę liczne i co warto podkreślić całkowicie niezależne od branży, czy wielkości przedsiębiorstwa. Jakie są najważniejsze z nich?

  • redukcja kosztów i oszczędność czasu – dzięki rezygnacji z tradycyjnego obiegu papierowego, przepływ dokumentacji odbywa się znacznie niższym kosztem – zmniejszeniu ulegają wydatki związane m.in. z drukiem, czy dostarczaniem faktur, a samo ich wystawianie i czas wysyłki odbywa się dużo szybciej,
  • usprawnienie przepływu faktur – weryfikacja, czy zatwierdzanie dokumentów odbywa się dużo sprawniej dzięki obiegowi faktur w formie elektronicznej - procedura trwa zdecydowanie krócej, a osoby biorące udział w obiegu są informowane na bieżąco o zmianie statusu faktury,
  • ochrona danych - zalety korzystania z elektronicznego obiegu faktur dotyczą również większego bezpieczeństwa informacji w porównaniu z papierowymi odpowiednikami, które mogły ulec zniszczeniu, czy zagubieniu. Bezpieczeństwo dokumentów finansowych zapewnia również możliwość ograniczenia dostępu do elektronicznej ewidencji,
  • wzrost wydajności pracy – jak już wspomniano, elektroniczny obieg faktur zapewnia znaczną oszczędność czasu - to z kolei przekłada się na wydajność pracy, m.in. dzięki możliwości poświęcenia nadwyżek czasowych na inne zadania,
  • zminimalizowanie liczby błędów – automatyzacja niektórych procesów dzięki wykorzystaniu odpowiednich funkcji wspierających pracę (takich jak m.in. OCR, powiadomienia e-mail, role i uprawnienia) sprawia, że liczba błędów jest zredukowana do minimum. Ewentualne pomyłki są łatwiejsze do wykrycia dzięki rejestrowi zamian,
  • lepsze kontakty z kontrahentami – funkcje związane m.in. z monitorowaniem terminów płatności, pomagają we wzmacnianiu zaufania i utrzymaniu pozytywnych relacji z takimi podmiotami jak partnerzy biznesowi, czy podwykonawcy.

Znając największe zalety wdrożenia elektronicznego obiegu faktur, jego waga dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju firmy nie budzi wątpliwości. Jednak, by rozwiązanie rzeczywiście przyczyniło się do osiągnięcia znacznych korzyści, warto postawić na system usprawniający proces zarządzania i przetwarzania faktur. Chociażby wyposażony w bardziej zaawansowane funkcje jak m.in. konfiguracja kodów kontrolingowych czy, ustalenie indywidualnych limitów akceptacji dla poszczególnych pracowników. Dostosowanie do potrzeb danego przedsiębiorstwa to najistotniejszy etap wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych. Przy wyborze platformy powinniśmy  również pozostawiać pole do integracji z innymi systemami w firmie, rozbudowy o nowe funkcjonalności, a także zapewniać niezakłóconą i intuicyjną obsługę.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?

arrow-long-right

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?