Elektroniczne zarządzanie dokumentami

Transformacja cyfrowa nabiera zdumiewającego przyspieszenia, a jej zasięg rozciąga się na kolejne przedsiębiorstwa. Tę falę napędziła jeszcze bardziej pandemia koronawirusa i związane z nią nowe wyzwania, jakie stanęły przed firmami. Zarządzanie i przekazywanie dokumentów może stanowić niemałe wyzwanie, zwłaszcza że gdy nowa firma staje u progu transformacji cyfrowej, pojawia się mnóstwo nowych, zagadkowych pojęć.

Co znaczy skrót EOD? Czy systemy EZD i systemy DMS oznaczają to samo? Warto zapoznać się z tymi określeniami już na początku. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD) stanowi ważny krok w procesie cyfryzacji, ułatwiając kwestie tworzenia, gromadzenia i archiwizacji dokumentów. Warto przy tym podkreślić, że EZD jest tym samym, co elektroniczny obieg dokumentacją (EOD) i umożliwia zastąpienie papierowych akt elektronicznymi. Na jakie korzyści można liczyć, wprowadzając elektroniczne zarządzanie dokumentacją?

  • porządek w dokumentacji,
  • bezproblemowy i szybki przepływ informacji,
  • oszczędność czasu,
  • bezpieczeństwo danych,
  • łatwy dostęp do informacji,
  • niższe koszty obsługi klienta.

Sprawne zarządzanie dokumentacją powinno być celem każdego przedsiębiorstwa, wiąże się bowiem ze znacznie mniejszymi kosztami prowadzenia biznesu. Dodatkowo  elektroniczny obieg dokumentów ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne, co przekłada się na zmianę wizerunku firmy wśród pracowników, partnerów biznesowych i kontrahentów. Oczywiście, by osiągnąć powyższe korzyści, potrzebny jest odpowiedni system elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Co oznacza EOD, SEOD.jpg [160.19 KB]

Zarządzanie dokumentami – systemy DMS

W kontekście zarządzania dokumentami można również spotkać się z określeniem systemy DMS. Skrót pochodzi od angielskiej nazwy Document Management System, jest to system, który podobnie jak EOD wiąże się z obiegiem dokumentów, pomaga   pozostałym uczestnikom obiegu faktury, pisma czy umowy. Do zalet systemów DMS należą przede wszystkim większa efektywność procesów. W tym celu, warto wybrać narzędzie DMS, które wyposażone będzie również we funkcjonalność projektowania obiegu oraz umożliwi swobodną integrację z narzędziami w firmie. Dzięki temuzautomatyzujemy proces przekazywania dowolnego dokumentu do osób odpowiedzialnych za wykonanie danej czynności, a tym samym eliminacji wąskich gardeł oraz , ewentualnych błędów. W związku z tym, że przedsiębiorstwa dążą do skalowalności swojej biznesu, ale również do eliminowania niepotrzebnych kosztów (czasowych, finansowych), takie rozwiązanie jest szansą na skuteczną digitalizację procesów biznesowych w każdym obszarze działalności i osiągniecie modelu paperless.

Jak widać w kontekście elektronicznego obiegu dokumentów pojawia się wiele określeń - z pewnością warto znać to nazewnictwo i zgłębić korzyści z nim związane, zwłaszcza że odpowiednio zarządzane, dostosowane i projektowane systemy mają realny wpływ na efektywność biznesową.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?

arrow-long-right

Wykorzystaj potencjał OCR w obiegu faktur i poznaj jego rolę

18 kwietnia 2025
Wykorzystanie OCR w elektronicznym obiegu faktur.

Usprawnienie i automatyzacja procesów biznesowych w dużej mierze opierają się na narzędziach i technologiach, które mają na celu usprawnić poszczególne zadania w tych procesach. Jednym z takich narzędzi jest Optical Character Recognition, które zyskuje na popularności zwłaszcza wśród księgowych. Czym jest OCR faktur i jakie korzyści może przynieść firmie?

arrow-long-right

Proste rozliczanie delegacji

03 kwietnia 2025
Proste rozliczanie delegacji

W dzisiejszym, szybkim tempie życia zawodowego, mobilność staje się nie tylko priorytetem dla przedstawicieli handlowych, ale także dla wielu innych pracowników, niezależnie od branży. W tym kontekście, narzędzia wspierające zarządzanie procesami delegacyjnymi, zyskują na znaczeniu.