Czym są systemy DMS?

Firmy, które chcą się rozwijać i zwiększać swoją przewagę konkurencyjną dążą do osiągnięcia jak największej efektywności w zakresie zarządzania procesami. Na szczęście rozwój cyfryzacji, a konkretniej przyspieszenie transformacji cyfrowej, którą można zaobserwować w ostatnich latach, podsuwa w tym przypadku bardzo przydatne rozwiązania. Systemy DMS (Document Management Systems, czyli w przetłumaczeniu na język polski systemy zarządzania dokumentami) to narzędzia pozwalające na zastąpienie tradycyjnego, tzn. papierowego obiegu dokumentacji, jego elektronicznym odpowiednikiem. Umożliwiają one agregację, ewidencję, udostępnianie, przechowywanie oraz sprawne wyszukiwanie dokumentów.

Myli się jednak ten, kto sprowadza oprogramowanie DMS wyłącznie do zarządzania i archiwizacji dokumentacji w wersji zdigitalizowanej, nie są to bowiem jedyne role tego typu systemów. Odpowiednie narzędzie umożliwia eliminację wąskich gardeł i realne przyspieszenie działań, co z kolei zapewnia osiągnięcie licznych korzyści i pozytywnie wpływa na sprawność kluczowych procesów, takich jak obieg faktur, wniosków, korespondencji, czy umów. Oczywiście, by zyskać pełną efektywność i usprawnić workflow, wybór musi paść na rzetelnego dostawcę usług i system gwarantujący właściwe funkcjonalności – jednak na co zwrócić uwagę, by dobrać odpowiedni program DMS?

shutterstock_1376666330-min.jpg [62.36 KB]

Systemy zarządzania dokumentami – na co zwrócić uwagę?

Wybór dostawcy rozwiązania EOD/DMS nie jest prosty i może stanowić wyzwanie, warto więc wiedzieć, na co szczególnie zwrócić w takiej sytuacji uwagę. Pierwszy krok powinien sprowadzać się do ustalenia ogólnych oczekiwań oraz oczekiwań poszczególnych działów, a także potrzeb firmy. Warto zwracać uwagę na systemy zarządzania dokumentami, które są intuicyjne i mają potencjał do faktycznego usprawniania pracy, a jednocześnie umożliwiają integrację z innymi rozwiązaniami. Dostawca oprogramowania powinien zadbać również o jego skalowalność, bezpieczeństwo, rozbudowaną funkcjonalność kolejnych modułów, a także o możliwość rozszerzenia o dodatkowe elementy lub ich zmianę.

Funkcjonalności, których obecność warto sprawdzić podczas wyboru dostawcy rozwiązania DMS to przede wszystkim:

  • obsługa OCR oraz podgląd PDF,
  • zintegrowanie z Głównym Urzędem Statystycznym,
  • opcja segregacji według kategorii dokumentów,
  • integracja z tabelą kursów NBP,
  • ustalanie ról oraz uprawnień,
  • rozbudowane ustawienia powiadomień,
  • opcja samodzielnej modyfikacji,
  • dostępność na urządzeniach mobilnych.

 

W związku z realnymi oszczędnościami czasu i pieniędzy, jakie zapewniają systemy zarządzania dokumentami (Systemy DMS), stają się one coraz częściej wybieranym rozwiązaniem. Biorąc pod uwagę fakt, że digitalizacja przedsiębiorstw jest nieunikniona, warto jak najszybciej zapoznać się z narzędziami workflow, by osiągnąć przewagę konkurencyjną lub utrzymać tę wypracowaną na przestrzeni lat.



Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?

arrow-long-right

Wykorzystaj potencjał OCR w obiegu faktur i poznaj jego rolę

18 kwietnia 2025
Wykorzystanie OCR w elektronicznym obiegu faktur.

Usprawnienie i automatyzacja procesów biznesowych w dużej mierze opierają się na narzędziach i technologiach, które mają na celu usprawnić poszczególne zadania w tych procesach. Jednym z takich narzędzi jest Optical Character Recognition, które zyskuje na popularności zwłaszcza wśród księgowych. Czym jest OCR faktur i jakie korzyści może przynieść firmie?

arrow-long-right

Proste rozliczanie delegacji

03 kwietnia 2025
Proste rozliczanie delegacji

W dzisiejszym, szybkim tempie życia zawodowego, mobilność staje się nie tylko priorytetem dla przedstawicieli handlowych, ale także dla wielu innych pracowników, niezależnie od branży. W tym kontekście, narzędzia wspierające zarządzanie procesami delegacyjnymi, zyskują na znaczeniu.