Spis treści
Czym jest elektroniczny obieg faktur w firmie?
Zadania systemu elektronicznego obiegu faktur EOF?
Czym jest elektroniczny obieg faktur w firmie?
Nowoczesne technologie są coraz powszechniej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, niezależnie od ich wielkości czy branży, w której działają. Firmy chcą działać sprawniej, reagować szybciej i zapewnić sobie rozwój na poziomie konkurentów lub wyższym – a to właśnie zapewnić może m.in. elektroniczny obieg firmy. Optymalizacja może być szczególnie pomocna w działach księgowości - usprawnienie procesów księgowych dzięki niezakłóconemu przepływowi dokumentów oraz informacji daje bowiem realne korzyści. System zapewniający elektroniczny obieg faktur w firmie może zagwarantować sukces w ramach automatyzacji poszczególnych zadań. Jakie są najważniejsze zalety tego rozwiązania?
- niższe koszty – ograniczenie wydatków związanych m.in. z drukiem czy przekazywaniem faktur,
- oszczędność czasu – cały proces obiegu faktur odbywa się dużo szybciej niż w przypadku wersji papierowych,
- zwiększenie bezpieczeństwa danych – wersje papierowe mogą łatwiej ulec zniszczeniu lub się zgubić,
- znaczny wzrost efektywności pracy – dzięki integracji systemu z narzędziami cyfrowymi, jak np. GUS, Biała Lista VAT, czy automatycznego obliczania stawek VAT, bądź sumowania kwot pozycji na dokumentu, można te zadania zrealizować szybciej;
- redukcja pomyłek – wykorzystanie udogodnień oraz automatyzacja niektórych zadań zmniejsza ryzyko popełniania błędów, a także ułatwia szybką poprawę ewentualnych pomyłek lub zwrot do ostatniej osoby w obiegu,
- polepszenie relacji z klientami i partnerami biznesowymi – funkcje zapewniające m.in. terminowe opłaty, monitorowanie etapów obiegu (workflow) i poprawności danych na fakturach sprawiają, że firma zyskuje zaufanie wśród współpracujących z nią podmiotów.
Sprawna organizacja pracy działu księgowości jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju całego przedsiębiorstwa. Dobry system elektronicznego obiegu faktur i jego sprawny workflow może zagwarantować szereg udogodnień i usprawnień w ramach kluczowych zadań, jakich?
Zadania systemu elektronicznego obiegu faktur EOF?
Wspieranie działu księgowości powinno być wielowymiarowe, a nowoczesne technologie mogą to zapewnić. Jak wynika z przedstawionych korzyści, dobrze dobrany system może sprawić, że praca będzie dużo prostsza, dokładniejsza, ale również o wiele sprawniejsza. W ramach jakich zadań system EOF może odciążyć dział księgowości w firmie?
- procesowanie faktur łącznie z podziałem na rodzaje kosztów,
- przygotowywanie raportów i sprawozdań,
- kontrola dyscypliny budżetowej (o ile system posiada takie rozwiązanie),
- kwestie planowania budżetu,
- przechowywanie dowodów księgowych,
- dbałość o organizację archiwum.
Jak widać, elektroniczny obieg faktur w firmie to sposób na odciążenie działu księgowości w ramach różnych, często bardzo czasochłonnych zadań. Warto jednak zwrócić uwagę, by przeznaczony do tego system był w pełni dostosowany do przedsiębiorstwa, odpowiadał na jego potrzeby i nie powodował komplikacji w przypadku integracji z już wykorzystywanymi narzędziami.
Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz
Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?
Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.
Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.
Napisz do nas lub skorzystaj z formularza
Logito w liczbach
+20 lat doświadczenia
+100 wdrożeń
+37 000 użytkowników
+18 mln dokumentów
+800 procesów