Spis treści

Czym jest elektroniczny obieg faktur w firmie?

Zadania systemu elektronicznego obiegu faktur EOF?

 

Czym jest elektroniczny obieg faktur w firmie?

Nowoczesne technologie są coraz powszechniej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, niezależnie od ich wielkości czy branży, w której działają. Firmy chcą działać sprawniej, reagować szybciej i zapewnić sobie rozwój na poziomie konkurentów lub wyższym – a to właśnie zapewnić może m.in. elektroniczny obieg firmy. Optymalizacja może być szczególnie pomocna w działach księgowości - usprawnienie procesów księgowych dzięki niezakłóconemu przepływowi dokumentów oraz informacji daje bowiem realne korzyści. System zapewniający elektroniczny obieg faktur w firmie może zagwarantować sukces w ramach automatyzacji poszczególnych zadań. Jakie są najważniejsze zalety tego rozwiązania?

  • niższe koszty – ograniczenie wydatków związanych m.in. z drukiem czy przekazywaniem faktur,
  • oszczędność czasu – cały proces obiegu faktur odbywa się dużo szybciej niż w przypadku wersji papierowych,
  • zwiększenie bezpieczeństwa danych – wersje papierowe mogą łatwiej ulec zniszczeniu lub się zgubić,
  • znaczny wzrost efektywności pracy – dzięki integracji systemu z narzędziami cyfrowymi, jak np. GUS, Biała Lista VAT, czy automatycznego obliczania stawek VAT, bądź sumowania kwot pozycji na dokumentu, można te zadania zrealizować szybciej;
  • redukcja pomyłek – wykorzystanie udogodnień oraz automatyzacja niektórych zadań zmniejsza ryzyko popełniania błędów, a także ułatwia szybką poprawę ewentualnych pomyłek lub zwrot do ostatniej osoby w obiegu,
  • polepszenie relacji z klientami i partnerami biznesowymi – funkcje zapewniające m.in. terminowe opłaty, monitorowanie etapów obiegu (workflow) i poprawności danych na fakturach sprawiają, że firma zyskuje zaufanie wśród współpracujących z nią podmiotów.

Sprawna organizacja pracy działu księgowości jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju całego przedsiębiorstwa. Dobry system elektronicznego obiegu faktur i jego sprawny workflow może zagwarantować szereg udogodnień i usprawnień w ramach kluczowych zadań, jakich?

shutterstock_609134795 1-min.png [1.01 MB]

Zadania systemu elektronicznego obiegu faktur EOF?

Wspieranie działu księgowości powinno być wielowymiarowe, a nowoczesne technologie mogą to zapewnić. Jak wynika z przedstawionych korzyści, dobrze dobrany system może sprawić, że praca będzie dużo prostsza, dokładniejsza, ale również o wiele sprawniejsza. W ramach jakich zadań system EOF może odciążyć dział księgowości w firmie?

  • procesowanie faktur łącznie z podziałem na rodzaje kosztów,
  • przygotowywanie raportów i sprawozdań,
  • kontrola dyscypliny budżetowej (o ile system posiada takie rozwiązanie),
  • kwestie planowania budżetu,
  • przechowywanie dowodów księgowych,
  • dbałość o organizację archiwum.

Jak widać, elektroniczny obieg faktur w firmie to sposób na odciążenie działu księgowości w ramach różnych, często bardzo czasochłonnych zadań. Warto jednak zwrócić uwagę, by przeznaczony do tego system był w pełni dostosowany do przedsiębiorstwa, odpowiadał na jego potrzeby i nie powodował komplikacji w przypadku integracji z już wykorzystywanymi narzędziami.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?

arrow-long-right

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?