Wirtualne drukowanie faktur – co warto wiedzieć

Wirtualne drukowanie faktur to określenie czynności wykonywanej dzięki tak zwanym wirtualnym drukarkom. Jest to specjalne oprogramowanie niewymagające połączenia z fizyczną drukarką, które przetwarza zawartość dokumentu do wybranego pliku. Jak wydrukować dokument w pdf? Przede wszystkim, podobnie jak w tradycyjnym druku wybiera się dokument. Następnie należy wybrać wirtualną drukarkę - dokument zostanie odpowiednio przetworzony, np. zapisany w formacie PDF i umieszczony we wskazanym wcześniej folderze. Jeżeli chodzi o zastosowanie tego typu rozwiązania, to umożliwia ono m.in.: wysyłanie dokumentów do serwera faksowego, tworzenie dokumentów w postscript, konwertowanie dokumentów do obrazów w formacie JPEG, czy TIFF. Ponadto może również służyć do korzystania z niedostępnych lokalnie opcji jak druk znaków wodnych.

Najbardziej popularne zastosowanie to jednak tworzenie dokumentów w PDF, które bywa również określane jako wydruk w PDF. Na rynku dostępnych jest wiele programów oferujących różny zakres funkcjonalności – warto oczywiście wybrać ten, który najbardziej odpowiada potrzebom firmy.

shutterstock_2160115939-min.jpg [127.34 KB]

Wirtualne drukowanie faktur – zalety

Niezależnie od branży faktury to jedna z najpopularniejszych form dokumentacji, zarówno w dużych, jak i mniejszych firmach. Wirtualne drukowanie faktur odgrywa ogromną rolę w procesie, jakim jest elektroniczny obieg faktur. Korzyści, jakie można dzięki temu osiągnąć, dostrzega coraz więcej przedsiębiorstw, a jest to m.in.:

  • znaczne ograniczenie wydatków wynikających np. z konieczności drukowania w tradycyjnej formie,
  • fakt, że dokumentacja finansowa może być szybko i bezproblemowo odszukiwana na podstawie różnych wskaźników,
  • usprawnienie procedur - elektroniczne faktury pozwalają na usprawnienie procedur z nimi związanych i uniknięcie zaległości,
  • płynne przechodzenie przez kolejne etapy obiegu faktur, możliwość sprawdzenia jego realizacji,
  • wirtualne drukowanie faktur pomaga w stworzeniu archiwum w formie cyfrowej, które gwarantuje z kolei większe bezpieczeństwo i utrzymanie porządku,
  • ułatwiony dostęp do dokumentów w ramach przyznanych uprawnień konkretnych pracowników,
  • umożliwienie wprowadzenia automatyzacji pewnych zadań, co z kolei przekłada się na korzystniejsze zarządzanie czasem.

Elektroniczny obieg faktur może pomóc w przeniesieniu biznesu na wyższy poziom, a wirtualne drukowanie jest w tym procesie unowocześniania bardzo przydatne – o ile oczywiście rozwiązania zostaną dobrane indywidualnie do potrzeb konkretnej firmy.

 

Zobacz inne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wyślij

Co to jest platforma low-code i dlaczego warto ją wybrać?

20 stycznia 2024
shutterstock_435951994-min.jpg

Wdrożenie platformy low-code w ogromnym stopniu wspomaga firmę w procesie cyfryzacji, a tym samym przyczynia się do osiągniecia przez nią dojrzałości cyfrowej. Efektem tego jest usprawnienie zarządzania procesami i relacjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją

arrow-long-right

Czym ryzykujesz, broniąc się przed elektronicznym obiegiem dokumentów?

12 grudnia 2023
Praca zdalna

Obieg dokumentów jest jednym z kluczowych procesów w każdym biznesie. Postępująca cyfryzacja sprawiła, że wiele firm zdecydowało o obraniu nowej strategii rozwoju opartej na szeroko pojętej digitalizacji. Jednym z przejawów zmiany podejścia jest fakt, że elektroniczna dokumentacja coraz częściej zastępuje papierową – dowiedz się, jakie są zalety elektronicznego obiegu dokumentów i dlaczego nie warto się przed nim bronić!

arrow-long-right

Jak przezwyciężyć opory pracowników przed wdrożeniem EOD w firmie?

02 listopada 2023
Jak przezwyciężyć opory pracowników przed wdrożeniem EOD w firmie_.webp

Zmiany budzą obawy nie tylko właścicieli firm, ale również pracowników. Tego typu reakcje są naturalne, niewielu osobom podoba się wizja wyrwania ich z dopracowanej w zakresie wykonywanych obowiązków rutyny. Nie inaczej jest w przypadku tak dużej zmiany, jak wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów. Jak przezwyciężyć opory pracowników i sprawić, że wdrożenie EOD będzie odbierane pozytywnie również przez nich?