Wirtualne drukowanie faktur – co warto wiedzieć

Wirtualne drukowanie faktur to określenie czynności wykonywanej dzięki tak zwanym wirtualnym drukarkom. Jest to specjalne oprogramowanie niewymagające połączenia z fizyczną drukarką, które przetwarza zawartość dokumentu do wybranego pliku. Jak wydrukować dokument w pdf? Przede wszystkim, podobnie jak w tradycyjnym druku wybiera się dokument. Następnie należy wybrać wirtualną drukarkę - dokument zostanie odpowiednio przetworzony, np. zapisany w formacie PDF i umieszczony we wskazanym wcześniej folderze. Jeżeli chodzi o zastosowanie tego typu rozwiązania, to umożliwia ono m.in.: wysyłanie dokumentów do serwera faksowego, tworzenie dokumentów w postscript, konwertowanie dokumentów do obrazów w formacie JPEG, czy TIFF. Ponadto może również służyć do korzystania z niedostępnych lokalnie opcji jak druk znaków wodnych.

Najbardziej popularne zastosowanie to jednak tworzenie dokumentów w PDF, które bywa również określane jako wydruk w PDF. Na rynku dostępnych jest wiele programów oferujących różny zakres funkcjonalności – warto oczywiście wybrać ten, który najbardziej odpowiada potrzebom firmy.

shutterstock_2160115939-min.jpg [127.34 KB]

Wirtualne drukowanie faktur – zalety

Niezależnie od branży faktury to jedna z najpopularniejszych form dokumentacji, zarówno w dużych, jak i mniejszych firmach. Wirtualne drukowanie faktur odgrywa ogromną rolę w procesie, jakim jest elektroniczny obieg faktur. Korzyści, jakie można dzięki temu osiągnąć, dostrzega coraz więcej przedsiębiorstw, a jest to m.in.:

  • znaczne ograniczenie wydatków wynikających np. z konieczności drukowania w tradycyjnej formie,
  • fakt, że dokumentacja finansowa może być szybko i bezproblemowo odszukiwana na podstawie różnych wskaźników,
  • usprawnienie procedur - elektroniczne faktury pozwalają na usprawnienie procedur z nimi związanych i uniknięcie zaległości,
  • płynne przechodzenie przez kolejne etapy obiegu faktur, możliwość sprawdzenia jego realizacji,
  • wirtualne drukowanie faktur pomaga w stworzeniu archiwum w formie cyfrowej, które gwarantuje z kolei większe bezpieczeństwo i utrzymanie porządku,
  • ułatwiony dostęp do dokumentów w ramach przyznanych uprawnień konkretnych pracowników,
  • umożliwienie wprowadzenia automatyzacji pewnych zadań, co z kolei przekłada się na korzystniejsze zarządzanie czasem.

Elektroniczny obieg faktur może pomóc w przeniesieniu biznesu na wyższy poziom, a wirtualne drukowanie jest w tym procesie unowocześniania bardzo przydatne – o ile oczywiście rozwiązania zostaną dobrane indywidualnie do potrzeb konkretnej firmy.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Strategiczna współpraca Ideo Software i Grupy ARCUS – co to oznacza dla ich obecnych i przyszłych klientów?

06 lutego 2025
1730817873612n.jpg

Zaczynamy współpracę, dzięki której Grupa ARCUS będzie nas wspierać w automatyzacji procesów biznesowych w polskich przedsiębiorstwach.

arrow-long-right

Kluczowe dotacje dla przedsiębiorstw w 2025 roku – jak zdobyć dofinansowanie na cyfryzację przedsiębiorstwa?

15 stycznia 2025
Dotacje 2025.png

Rok 2025 przynosi przedsiębiorcom w Polsce wyjątkowe możliwości pozyskania wsparcia finansowego na rozwój, poprawę warunków pracy oraz wdrożenie ekologicznych rozwiązań. Trzy główne programy – Ścieżka SMART, Dotacje ZUS na BHP oraz Kredyt Ekologiczny – oferują szeroki wachlarz dotacji, dostosowanych do różnych potrzeb firm. Poniżej zostały opisane szczegóły każdego z nich.

arrow-long-right

5 kroków do wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów w firmie

07 stycznia 2025
shutterstock_2159105357.jpg

Poznaj pięć kluczowych kroków do skutecznego wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów, które pomogą Twojej firmie zautomatyzować i uprościć zarządzanie dokumentacją, procesami i informacjami.