Spis treści

Przepływ informacji w organizacji

Jak zautomatyzować i zoptymalizować obieg dokumentacji w firmie?

Elektroniczny obieg informacji - korzyści

 

Przepływ informacji w organizacji

W każdej firmie wskazać można szereg elementów, które wpływają na jej prawidłowe funkcjonowanie, jednym z ważniejszych jest przepływ informacji w organizacji. W sytuacji, gdy jego jakość i skuteczność nie są wystarczająco dobre, pojawia się coraz więcej problemów, a efektywność działań drastycznie spada. Problemy na tym polu nie tylko nie pozwalają firmie w pełni się rozwijać, ale również wzmagają frustrację całego zespołu, w związku z czym motywacja pracowników być dużo niższa. Dobra komunikacja wewnętrzna i sprawne zarządzanie informacjami w firmie, sprawiają, że zespół orientuje się w działaniach organizacji, każda osoba ma wystarczającą wiedzę na temat poszczególnych zadań, posiada niezbędne informacje i na bieżąco dowiaduje się o wszelkiego rodzaju zmianach. Na tej podstawie można wyznaczyć nie tylko obowiązki, ale również priorytety w ramach poszczególnych zadań. Ponadto warto pamiętać, że efektywny przepływ informacji w organizacji to solidny fundament – na tej podstawie możliwe jest podejmowanie decyzji biznesowych.

shutterstock_1197525763-min.jpg [69.82 KB]

Jak zautomatyzować i zoptymalizować obieg dokumentacji w firmie?

Efektywność w zakresie działania firmy może być osiągnięta dzięki automatyzacji niektórych procesów i optymalizacji przepływów informacji. Dopracowany obieg dokumentacji w firmie to jeden z najważniejszych kroków, które warto w tym celu podjąć. Dodatkowo warto wiedzieć, że może on zapewnić jednocześnie znaczną redukcję kosztów związanych z prowadzeniem biznesu. Elektroniczny obieg dokumentacji w dużej mierze sprowadza się do zastąpienia formy papierowej dokumentów ich wersją elektroniczną, jednak to nie wszystko. Odpowiadnio dobrany  system umożliwi m.in. tworzenie, rejestrowanie, indeksowanie, archiwizowanie, a nawet dystrybuowanie dokumentów. Wprowadzając dobrze dobrany system zarządzania obiegiem dokumentacji zarówno mała, lokalna firma, jak i duże przedsiębiorstwo może osiągnąć szereg korzyści biznesowych bez względu na to, w jakiej branży działa.

 

Elektroniczny obieg informacji - korzyści

Jak już wspomniano, obieg dokumentacji w wersji elektronicznej ma wiele mocnych stron, warto je poznać - zwłaszcza że cyfryzacja odgrywa obecnie ogromną rolę i zapewnia utrzymanie ciągłości działań biznesowych.

Obieg dokumentacji w firmie zwiększa jej efektywność m.in. dzięki:

  • zapewnieniu szybkiego odnajdowania dokumentów i sprawnej pracy na nich,
  • zwiększeniu kontroli dostępów do dokumentów dzięki funkcji ról i uprawnień,
  • automatyzacji procesów związanych z dokumentami,
  • umożliwieniu stworzenia cyfrowego archiwum, w którym łatwiej utrzymać porządek,
  • niezakłóconemu dostępowi do dokumentacji w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca,
  • umożliwieniu śledzenia, na jakim etapie realizacji jest konkretny dokument, który trafił do obiegu (np. umowy, faktury, wnioski, pisma),
  • sprawnej dystrybucji dokumentacji pomiędzy kontrahentami, pracownikami, działami czy klientami,
  • wyeliminowaniu ryzyka pominięcia dokumentu lub zapomnienia o nim dzięki funkcji przypomnień.


Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?

arrow-long-right

Biznesowa 3: zarządzanie procesami, elektroniczne obiegi dokumentów, technologie IT 

28 kwietnia 2025
Źródła danych 3 sposoby na wprowadzenie faktur papierowych do systemu faktur.webp

Obecnie automatyzacja procesów, użycie AI i optymalizacja zadań są głównym tematem rozmów o nowoczesnym biznesie. Jak jednak wdrożyć je z głową i na co przede wszystkim należy zwrócić uwagę?