Spis treści

Przepływ informacji w organizacji

Jak zautomatyzować i zoptymalizować obieg dokumentacji w firmie?

Elektroniczny obieg informacji - korzyści

 

Przepływ informacji w organizacji

W każdej firmie wskazać można szereg elementów, które wpływają na jej prawidłowe funkcjonowanie, jednym z ważniejszych jest przepływ informacji w organizacji. W sytuacji, gdy jego jakość i skuteczność nie są wystarczająco dobre, pojawia się coraz więcej problemów, a efektywność działań drastycznie spada. Problemy na tym polu nie tylko nie pozwalają firmie w pełni się rozwijać, ale również wzmagają frustrację całego zespołu, w związku z czym motywacja pracowników być dużo niższa. Dobra komunikacja wewnętrzna i sprawne zarządzanie informacjami w firmie, sprawiają, że zespół orientuje się w działaniach organizacji, każda osoba ma wystarczającą wiedzę na temat poszczególnych zadań, posiada niezbędne informacje i na bieżąco dowiaduje się o wszelkiego rodzaju zmianach. Na tej podstawie można wyznaczyć nie tylko obowiązki, ale również priorytety w ramach poszczególnych zadań. Ponadto warto pamiętać, że efektywny przepływ informacji w organizacji to solidny fundament – na tej podstawie możliwe jest podejmowanie decyzji biznesowych.

shutterstock_1197525763-min.jpg [69.82 KB]

Jak zautomatyzować i zoptymalizować obieg dokumentacji w firmie?

Efektywność w zakresie działania firmy może być osiągnięta dzięki automatyzacji niektórych procesów i optymalizacji przepływów informacji. Dopracowany obieg dokumentacji w firmie to jeden z najważniejszych kroków, które warto w tym celu podjąć. Dodatkowo warto wiedzieć, że może on zapewnić jednocześnie znaczną redukcję kosztów związanych z prowadzeniem biznesu. Elektroniczny obieg dokumentacji w dużej mierze sprowadza się do zastąpienia formy papierowej dokumentów ich wersją elektroniczną, jednak to nie wszystko. Odpowiadnio dobrany  system umożliwi m.in. tworzenie, rejestrowanie, indeksowanie, archiwizowanie, a nawet dystrybuowanie dokumentów. Wprowadzając dobrze dobrany system zarządzania obiegiem dokumentacji zarówno mała, lokalna firma, jak i duże przedsiębiorstwo może osiągnąć szereg korzyści biznesowych bez względu na to, w jakiej branży działa.

 

Elektroniczny obieg informacji - korzyści

Jak już wspomniano, obieg dokumentacji w wersji elektronicznej ma wiele mocnych stron, warto je poznać - zwłaszcza że cyfryzacja odgrywa obecnie ogromną rolę i zapewnia utrzymanie ciągłości działań biznesowych.

Obieg dokumentacji w firmie zwiększa jej efektywność m.in. dzięki:

  • zapewnieniu szybkiego odnajdowania dokumentów i sprawnej pracy na nich,
  • zwiększeniu kontroli dostępów do dokumentów dzięki funkcji ról i uprawnień,
  • automatyzacji procesów związanych z dokumentami,
  • umożliwieniu stworzenia cyfrowego archiwum, w którym łatwiej utrzymać porządek,
  • niezakłóconemu dostępowi do dokumentacji w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca,
  • umożliwieniu śledzenia, na jakim etapie realizacji jest konkretny dokument, który trafił do obiegu (np. umowy, faktury, wnioski, pisma),
  • sprawnej dystrybucji dokumentacji pomiędzy kontrahentami, pracownikami, działami czy klientami,
  • wyeliminowaniu ryzyka pominięcia dokumentu lub zapomnienia o nim dzięki funkcji przypomnień.

 

Zobacz inne artykuły

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

System do elektronicznego obiegu dokumentów – jak wybrać najlepszy?

19 lipca 2024
Jak wybrać system EOD?

Chcesz usprawnić i zautomatyzować procesy w swojej firmie? Zależy Ci na systemie do elektronicznego obiegu dokumentów, który będzie odpowiadał na potrzeby Twojego biznesu? Przeczytaj poniższy wpis i poznaj 6 kluczowych elementów, które pomogą Ci wybrać najlepsze oprogramowanie do obiegu dokumentów.

arrow-long-right

Poznaj nieoczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów

10 maja 2024
shutterstock_2277895859 1 (1).webp

Elektroniczny obieg dokumentów to rozwiązanie, które wiele firm zdążyło już dobrze poznać, a nawet wdrożyć. Oczywiście, jak niemal w każdym przypadku i tutaj zdarzają się sceptycy, warto zatem podkreślić korzyści, jakie można osiągnąć dzięki EOD. Poza bezdyskusyjnymi plusami istnieją również mniej oczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów, poznaj najważniejsze atuty z biznesowego punktu widzenia!

arrow-long-right

Co to jest platforma low-code i dlaczego warto ją wybrać?

20 stycznia 2024
shutterstock_435951994-min.jpg

Wdrożenie platformy low-code w ogromnym stopniu wspomaga firmę w procesie cyfryzacji, a tym samym przyczynia się do osiągniecia przez nią dojrzałości cyfrowej. Efektem tego jest usprawnienie zarządzania procesami i relacjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją