Reklamacje mogą pojawić się zawsze, bez względu na to jak bardzo firma dba o jakość produktów. Oczywiście im ich mniej, tym dla wszystkich lepiej. W każdym jednak przypadku konieczne jest wdrożenie odpowiedniego systemu, który pozwoli zarządzać obsługą wadliwych produktów.
Takie rozwiązanie ma dwie główne zalety. Po pierwsze znacząco skraca i automatyzuje proces reklamacji – przyjmowania, weryfikowania i kierowania zgłoszeń do odpowiednich działów. Z drugiej strony gromadzone dane i generowane raporty są niezastąpioną skarbnicą wiedzy dotyczących jakości wykonywanych produktów, pojawiających się problemów i ich ilości. Dzięki takim informacjom przedsiębiorstwo jest w stanie podjąć odpowiednio wcześniej działania naprawcze.
Możliwość rejestracji zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej
Możliwość rejestracji reklamacji przez placówki firmy oraz partnerów handlowych firmy (np. autoryzowane sklepy)
Powiadomienia (mail, sms) pracowników, kontrahentów i klientów na temat statusu sprawy dotyczącej produktu wadliwego
Dostęp do pełnej historii zgłoszenia reklamacyjnego
Możliwość generowania raportów dotyczących reklamowanych produktów według rożnych kryteriów (wartości produktów, ich ilości, trybu rozpatrzenia) oraz importowania danych do arkusza kalkulacyjnego
Rozwiązanie zintegrowane z bazą produktów, CRM, obiegiem faktur, obsługą spraw oraz korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej
Najważniejsze korzyści
Sprawna obsługa zgłoszeń reklamacyjnych
Wszystkie zgłoszenia reklamacyjne dostępne w jednym miejscu
Oszczędność czasu dla pracowników obsługujących zgłoszenia (automatyzacja powtarzających się czynności, możliwość rejestracji z różnych placówek firmy oraz autoryzowane sklepy)
Dostęp do raportów pozwala poddać dane analizie BI i dzięki temu odnaleźć przyczyny i zależności, które wpływają na powstawanie reklamacji oraz grupy produktów najczęściej reklamowanych