Jak komunikować się z klientem?

01 lutego 2021

Nowa rzeczywistość - nowe oczekiwania

Dynamiczny rozwój technologii i jej upowszechnienie zmieniło w znaczący sposób życie każdego z nas. Smartfony, tablety, komputery, powszechny dostęp do szybkiego internetu, zarówno stacjonarnego jak i mobilnego, sprawiły, że stale jesteśmy online. Zacierają się zwyczajowo przyjęte granice. W dowolnym momencie i miejscu można bowiem pracować, robić zakupy czy sięgać po rozrywkę. Jednocześnie współczesny konsument stał się osobą bardzo wygodną. Dzięki nowym rozwiązaniom nauczył się, że może mieć dostęp bez ograniczeń do praktycznie każdej treści, a jego potrzeby są zaspokajane niezwykle szybko. Aby realizować model biznesowy wykorzystujący trendy, konieczne jest stosowanie nowoczesnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.



Jak komunikować się z klientem?

 

Szybkość i wygoda

Wygodzie klienta służą między innymi nowe kanały komunikacji. Jeszcze kilkanaście lat temu firmy miały ograniczone możliwości porozumiewania się z konsumentami np. za pomocą listu, telefonu, kontaktu bezpośredniego, prezentacji oferty (w postaci ulotki, broszury czy katalogu). W dzisiejszych czasach szerokie spektrum elektronicznych narzędzi pozwala z jednej strony obniżać koszty, a z drugiej - personalizować treści i dynamicznie docierać do określonych odbiorców. Szybkość komunikacji, dostarczenia ofert czy odpowiedzi na potrzeby konsumenta to jedne z priorytetów każdej firmy, chcącej odnieść sukces na rynku.

 

Kultura komunikacji

Dynamiczny rozwój technologii wymusza niejako wdrażanie nowych rozwiązań. Użytkownicy przyzwyczajeni są do pisania maili, korzystania ze Skype’a, otrzymywania newsletterów, smsów, czy korzystania z komunikatorów online. Czują się swobodnie w sieciowej rzeczywistości, a zachodzące tam na co dzień interakcje traktują jako coś oczywistego i naturalnego. Ponadto, powszechnie wykorzystywane w pracy i poza nią, urządzenia mobilne sprawiają, że tego typu narzędzia zwiększają poziom wygody konsumenta i dostępności marki. Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu wysyłka elektronicznych wiadomości była czymś stosunkowo nowym. W dość krótkim czasie stała się jednak narzędziem niezwykle popularnym - również w marketingu i handlu, a przede wszystkim akceptowalnym dla odbiorców. Użytkownik nie jest do niczego zmuszany, zgadza się na wykorzystanie swoich danych, sam zapisuje się do newslettera (lub systemu powiadomień) a następnie czyta i wykorzystuje go w sposób, który mu odpowiada.

 

Współczesny mailing

W dzisiejszych czasach nie wystarczy prosta wysyłka wiadomości do całej bazy subskrybentów. To, co liczy się obecnie najbardziej to personalizowana oferta, dopasowana do grup docelowych lub poszczególnych jednostek. Duża liczba klientów i zróżnicowane ich potrzeby czynią jednak trudnym dotarcie z dedykowaną treścią do każdego z osobna. By prawidłowo realizować skuteczny mailing konieczne są odpowiednie narzędzia. Dzięki nim można łatwo opracować atrakcyjne treści, dobrać odpowiednich adresatów czy chociażby zaplanować terminy automatycznej wysyłki. Pozwalają także na dalszy kontakt z odbiorcami i śledzenie ich zachowań.

 

Wygoda i prostota

Moduły nowoczesnych systemów informatycznych są przemyślane w taki sposób, aby jak najbardziej pomóc w pracy i ułatwić wymianę danych. Materiały źródłowe, szablony wiadomości, edytory treści i narzędzia do planowania wysyłki rozmieszczone są w wygodny sposób i pozwalają na intuicyjną, bezproblemową obsługę, nawet dla osób bez informatycznej wiedzy. Dzięki wygodnym narzędziom uprawnieni pracownicy mogą przygotować dedykowaną ofertę, w oparciu o preferencje konsumentów, ich zainteresowania czy dotychczasowe zakupy. Tego typu rozwiązania pozwalają opracować w krótkim czasie profesjonalny, nowoczesny mailing i cieszyć się jego efektami. Wykorzystanie współczesnych rozwiązań, pozwala skutecznie budować przewagę konkurencyjną oraz zaufanie samych klientów wobec marki.

 

Zobacz inne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wyślij