Jak pokazują doświadczenia naszych Klientów, pracownicy działów księgowych mają do wprowadzenia do systemu księgowego nawet po kilka tysięcy faktur miesięcznie. W przypadku biur księgowych może to być nawet średnia dzienna liczba faktur. Biorąc pod uwagę, że ewidencja każdej pojedynczej faktury może zająć około 3 minut, czas poświęcony na wprowadzanie faktur zajmuje 50 godzin przy przykładowej ilości 1000 faktur. To ogromna ilość czasu, zwłaszcza, że to dopiero początek procesu księgowania faktur.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań opartych o technologię OCR możliwe jest znaczące przyspieszenie procesu wprowadzania faktur do systemu księgowego. Ich działanie opiera się o automatyczne rozpoznawanie znaków w plikach graficznych. W konsekwencji, skanując faktury, narzędzie OCR automatycznie ewidencjonuje w systemie wszystkie faktury.

 

Zautomatyzuj i przyspiesz pracę w swojej firmie. Zapytaj o cyfrowe rozwiązania, które podniosą wydajność i skuteczność prowadzonych działań.

 

Skanowanie OCR

Proces skanowania z użyciem narzędzia OCR składa się z następujących etapów:

  • Oznaczenie faktury kodem kreskowym – naklejamy kod kreskowy u góry dokumentu, aby „dać znać” systemowi, gdzie jest początek dokumentu, a tym samym koniec poprzedniego.

  • Zeskanowanie faktury – oznaczoną już kodem kreskowym fakturę przeprowadzamy przez urządzenie skanujące.

  • Przetwarzanie dokumentu przez narzędzie OCR – system analizujący obraz zeskanowanego dokumentu wychwytuje najważniejsze dane faktury, np. NIP, data wystawienia, termin płatności, kwoty, tytuł itp.

  • Automatyczne zapisanie faktury w systemie obiegu dokumentów – faktura zostaje zapisana w systemie.

W momencie pojawienia się faktury w systemie możemy sprawdzić poprawność uzupełnionych danych oraz przekazać dokument do odpowiedniego pracownika.

Sprawdzenie faktury odbywa się poprzez wyświetlenie podglądu zeskanowanej faktury oraz metadanych odczytanych przez narzędzie OCR. Jeśli wszystko się zgadza, możemy zatwierdzić fakturę i przesłać ją dalej.

Jeśli więc chcemy odjąć sobie żmudnego przepisywania danych z faktur do systemu, aplikacja OCR z pewnością nam w tym pomoże. Kilka minut i kilkaset faktur znajduje się w naszym systemie. Teraz możemy przejść do ich opisywania...



Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Co klienci chcą wiedzieć przed wdrożeniem low-code? Sprawdź, czy masz podobne pytania

24 czerwca 2025
system-lowcode_wdrażanie-platform-niskokodowych.webp

Jakie pytania warto zadać przed wyborem systemu low-code? Podczas BPC Roadshow Online zebraliśmy najczęstsze wątpliwości firm: o koszty, zakres automatyzacji i sens jednej platformy dla wielu procesów. Odpowiadamy z perspektywy wdrożeń – rzeczowo, precyzyjnie i z naciskiem na realne potrzeby decyzyjne.

arrow-long-right

Co musi umieć system DMS, żeby przejść przez kontrolę KNF i DORA?

05 czerwca 2025
Obieg-dokumentów-fiannsowych_DORA.webp

System DMS w instytucji finansowej musi dziś spełniać znacznie więcej niż tylko funkcję cyfrowego archiwum. Regulacje KNF i DORA wymagają pełnej audytowalności, odporności cyfrowej, zgodności z politykami bezpieczeństwa oraz gotowości do raportowania i zarządzania incydentami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak wybrać system, który zadba o zgodność i bezpieczeństwo.

arrow-long-right

Wsparcie techniczne firmy - jak helpdesk AI redukuje czas obsługi zgłoszeń o 52%

13 maja 2025
Dobór odpowiedniego systemu do zarządzania dokumentacją finansową.

Czy wsparcie IT musi oznaczać kolejki zgłoszeń, powtarzalne pytania i czas oczekiwania, który irytuje użytkowników? Nie musi. AI w systemie helpdesk to realne wsparcie operacyjne, które już działa. W LOGITO postawiliśmy na wdrożenie sztucznej inteligencji tam, gdzie można realnie odciążyć ludzi, przyspieszyć reakcję i zadbać o jakość. Co konkretnie potrafi AI w helpdesku LOGITO? Jak przebiega wdrożenie i co możesz zyskać dzięki niemu?