Jak pokazują doświadczenia naszych Klientów, pracownicy działów księgowych mają do wprowadzenia do systemu księgowego nawet po kilka tysięcy faktur miesięcznie. W przypadku biur księgowych może to być nawet średnia dzienna liczba faktur. Biorąc pod uwagę, że ewidencja każdej pojedynczej faktury może zająć około 3 minut, czas poświęcony na wprowadzanie faktur zajmuje 50 godzin przy przykładowej ilości 1000 faktur. To ogromna ilość czasu, zwłaszcza, że to dopiero początek procesu księgowania faktur.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań opartych o technologię OCR możliwe jest znaczące przyspieszenie procesu wprowadzania faktur do systemu księgowego. Ich działanie opiera się o automatyczne rozpoznawanie znaków w plikach graficznych. W konsekwencji, skanując faktury, narzędzie OCR automatycznie ewidencjonuje w systemie wszystkie faktury.

 

Zautomatyzuj i przyspiesz pracę w swojej firmie. Zapytaj o cyfrowe rozwiązania, które podniosą wydajność i skuteczność prowadzonych działań.

 

Skanowanie OCR

Proces skanowania z użyciem narzędzia OCR składa się z następujących etapów:

  • Oznaczenie faktury kodem kreskowym – naklejamy kod kreskowy u góry dokumentu, aby „dać znać” systemowi, gdzie jest początek dokumentu, a tym samym koniec poprzedniego.

  • Zeskanowanie faktury – oznaczoną już kodem kreskowym fakturę przeprowadzamy przez urządzenie skanujące.

  • Przetwarzanie dokumentu przez narzędzie OCR – system analizujący obraz zeskanowanego dokumentu wychwytuje najważniejsze dane faktury, np. NIP, data wystawienia, termin płatności, kwoty, tytuł itp.

  • Automatyczne zapisanie faktury w systemie obiegu dokumentów – faktura zostaje zapisana w systemie.

W momencie pojawienia się faktury w systemie możemy sprawdzić poprawność uzupełnionych danych oraz przekazać dokument do odpowiedniego pracownika.

Sprawdzenie faktury odbywa się poprzez wyświetlenie podglądu zeskanowanej faktury oraz metadanych odczytanych przez narzędzie OCR. Jeśli wszystko się zgadza, możemy zatwierdzić fakturę i przesłać ją dalej.

Jeśli więc chcemy odjąć sobie żmudnego przepisywania danych z faktur do systemu, aplikacja OCR z pewnością nam w tym pomoże. Kilka minut i kilkaset faktur znajduje się w naszym systemie. Teraz możemy przejść do ich opisywania...

 

Zobacz inne artykuły

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

System do elektronicznego obiegu dokumentów – jak wybrać najlepszy?

19 lipca 2024
Jak wybrać system EOD?

Chcesz usprawnić i zautomatyzować procesy w swojej firmie? Zależy Ci na systemie do elektronicznego obiegu dokumentów, który będzie odpowiadał na potrzeby Twojego biznesu? Przeczytaj poniższy wpis i poznaj 6 kluczowych elementów, które pomogą Ci wybrać najlepsze oprogramowanie do obiegu dokumentów.

arrow-long-right

Poznaj nieoczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów

10 maja 2024
shutterstock_2277895859 1 (1).webp

Elektroniczny obieg dokumentów to rozwiązanie, które wiele firm zdążyło już dobrze poznać, a nawet wdrożyć. Oczywiście, jak niemal w każdym przypadku i tutaj zdarzają się sceptycy, warto zatem podkreślić korzyści, jakie można osiągnąć dzięki EOD. Poza bezdyskusyjnymi plusami istnieją również mniej oczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów, poznaj najważniejsze atuty z biznesowego punktu widzenia!

arrow-long-right

Co to jest platforma low-code i dlaczego warto ją wybrać?

20 stycznia 2024
shutterstock_435951994-min.jpg

Wdrożenie platformy low-code w ogromnym stopniu wspomaga firmę w procesie cyfryzacji, a tym samym przyczynia się do osiągniecia przez nią dojrzałości cyfrowej. Efektem tego jest usprawnienie zarządzania procesami i relacjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją