Jak pokazują doświadczenia naszych Klientów, pracownicy działów księgowych mają do wprowadzenia do systemu księgowego nawet po kilka tysięcy faktur miesięcznie. W przypadku biur księgowych może to być nawet średnia dzienna liczba faktur. Biorąc pod uwagę, że ewidencja każdej pojedynczej faktury może zająć około 3 minut, czas poświęcony na wprowadzanie faktur zajmuje 50 godzin przy przykładowej ilości 1000 faktur. To ogromna ilość czasu, zwłaszcza, że to dopiero początek procesu księgowania faktur.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań opartych o technologię OCR możliwe jest znaczące przyspieszenie procesu wprowadzania faktur do systemu księgowego. Ich działanie opiera się o automatyczne rozpoznawanie znaków w plikach graficznych. W konsekwencji, skanując faktury, narzędzie OCR automatycznie ewidencjonuje w systemie wszystkie faktury.

 

Zautomatyzuj i przyspiesz pracę w swojej firmie. Zapytaj o cyfrowe rozwiązania, które podniosą wydajność i skuteczność prowadzonych działań.

 

Skanowanie OCR

Proces skanowania z użyciem narzędzia OCR składa się z następujących etapów:

  • Oznaczenie faktury kodem kreskowym – naklejamy kod kreskowy u góry dokumentu, aby „dać znać” systemowi, gdzie jest początek dokumentu, a tym samym koniec poprzedniego.

  • Zeskanowanie faktury – oznaczoną już kodem kreskowym fakturę przeprowadzamy przez urządzenie skanujące.

  • Przetwarzanie dokumentu przez narzędzie OCR – system analizujący obraz zeskanowanego dokumentu wychwytuje najważniejsze dane faktury, np. NIP, data wystawienia, termin płatności, kwoty, tytuł itp.

  • Automatyczne zapisanie faktury w systemie obiegu dokumentów – faktura zostaje zapisana w systemie.

W momencie pojawienia się faktury w systemie możemy sprawdzić poprawność uzupełnionych danych oraz przekazać dokument do odpowiedniego pracownika.

Sprawdzenie faktury odbywa się poprzez wyświetlenie podglądu zeskanowanej faktury oraz metadanych odczytanych przez narzędzie OCR. Jeśli wszystko się zgadza, możemy zatwierdzić fakturę i przesłać ją dalej.

Jeśli więc chcemy odjąć sobie żmudnego przepisywania danych z faktur do systemu, aplikacja OCR z pewnością nam w tym pomoże. Kilka minut i kilkaset faktur znajduje się w naszym systemie. Teraz możemy przejść do ich opisywania...

 

Zobacz inne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wyślij

Co to jest platforma low-code i dlaczego warto ją wybrać?

23 listopada 2023
Low-code - szybsze projektowanie i wdrażanie systemów IT

Wdrożenie platformy low-code w ogromnym stopniu wspomaga firmę w procesie cyfryzacji, a tym samym przyczynia się do osiągniecia przez nią dojrzałości cyfrowej. Efektem tego jest usprawnienie zarządzania procesami i relacjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją

arrow-long-right

Jak przezwyciężyć opory pracowników przed wdrożeniem EOD w firmie?

02 listopada 2023
Jak przezwyciężyć opory pracowników przed wdrożeniem EOD w firmie_.webp

Zmiany budzą obawy nie tylko właścicieli firm, ale również pracowników. Tego typu reakcje są naturalne, niewielu osobom podoba się wizja wyrwania ich z dopracowanej w zakresie wykonywanych obowiązków rutyny. Nie inaczej jest w przypadku tak dużej zmiany, jak wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów. Jak przezwyciężyć opory pracowników i sprawić, że wdrożenie EOD będzie odbierane pozytywnie również przez nich?

arrow-long-right

Poznaj etapy wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów

24 października 2023
Poznaj etapy wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów.webp

Modernizacje w firmie przybierają różne formy, jedną z nich jest wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów. Takie rozwiązanie daje możliwość stworzenia nowoczesnego systemu pracy, jednak wprowadzenie każdej poważnej zmiany w przedsiębiorstwie powinno być dokładnie zaplanowane. Dowiedz się, jak przygotować firmę i opracować idealny plan wdrożenia EOD!