Wydatki pracownicze

Realizacja celów biznesowych i rozwój firm wiąże się z ponoszeniem wydatków pracowniczych – kosztów podróży, noclegu, posiłków, wykorzystaniem budżetu reprezentacyjnego. Polityka finansowa w tym zakresie jest różna. Można przyznawać pracownikom określoną dietę lub zwracać im pieniądze za poniesione wydatki. W jednym i drugim przypadku konieczne jest precyzyjne rozliczanie delegacji i ewidencja kosztów. Brak odpowiednich danych może prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i problemów z rozliczeniem kosztów. Szczególnie boleśnie mogą odczuwać to duże organizacje posiadające rozbudowane struktury pracownicze.

 

Wygodne rozwiązanie

Dynamicznie rozwijająca się technologia dostarcza jednak rozwiązań, które pomagają nam w codziennej pracy. Przeniesienie tradycyjnych procedur do elektronicznej rzeczywistości usprawnia i ułatwia przebieg procesów administracyjnych na wielu etapach – od składania wniosków i podań o delegacje, poprzez rejestrację faktur, rachunków i paragonów aż po dokładne ich rozliczanie. Dzięki temu, z jednej strony odciążone zostają działy finansowe, a z drugiej zminimalizowane zostaje ryzyko przypadkowych pomyłek.

 

Skuteczne planowanie wyjazdów służbowych

Kolejną zaletą wdrożenia specjalistycznego systemu jest wygodne planowanie wyjazdów służbowych. Przede wszystkim każdy z pracowników może samodzielnie wypełnić i złożyć elektroniczny wniosek, umieszczając w nim wszystkie niezbędne informacje. Osoby odpowiedzialne za ich akceptację otrzymują automatycznie powiadomienia o każdym oczekującym na weryfikację podaniu. W ten sposób czas potrzebny na podjęcie decyzji ulega znacznemu skróceniu, a sprawy rozpatrywane są dużo szybciej.

Zaakceptowane delegacje umieszczane są od razu na specjalnym terminarzu, dostępnym online dla wszystkich pracowników. Dzięki niemu łatwo koordynować pracę całej firmy – organizować zastępstwa za nieobecne osoby, planować realizację zadań, czy np. łączyć terminy wyjazdów aby obniżyć koszty podróży służbowym samochodem. Aplikacje tego typu stają się jednym z podstawowych narzędzi pracy w dużych lub wieloodziałowych firmach.

 

Szybka ewidencja i precyzyjne rozliczanie kosztów

Jak wiemy, każdy wyjazd służbowy to wydatki, które należy rozliczyć i wprowadzić do ewidencji. A jeśli pracownicy wydawali pieniądze z własnej kieszeni, koniecznie trzeba im je zwrócić jak najszybciej (na podstawie przedstawionych rachunków, faktur i paragonów). Zaawansowane oprogramowanie ułatwia w tym względzie pracę działów finansowych. Archiwizowane w elektronicznej postaci dokumenty i informacje znajdują się zawsze w jednym miejscu, nigdy nie zaginą, a dostęp do nich i przygotowanie odpowiednich zestawień zajmuje tylko kilka chwil.

 

Kontrola wydatków

Dla każdej firmy niezwykle istotnym aspektem jest doraźna kontrola ponoszonych wydatków - nie tylko na delegacje. Odpowiednio prowadzone działania i stały monitoring pomagają przeciwdziałać nieprawidłowościom, a w szczególnych przypadkach także nadużyciom. Stanowią również wsparcie dla spójnego zarządzania kosztami firmy, analizowania i planowania przyszłych wydatków czy projektów. Nowoczesne rozwiązania informatyczne dostarczają narzędzi, które pozwalają na bezpośredni i szybki wgląd w koszty delegacji na różnych szczeblach firmy – począwszy od działów finansowych i kadrowych, poprzez kadry menadżerskie a kończąc na zarządzie.



Zobacz inne artykuły


 

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

Zmiany i wyzwania w KSeF – jak przygotować się na rok 2026?

27 listopada 2024
ksef.jpg

Rząd opublikował niedawno założenia nowelizacji ustawy VAT, w tym odroczenie o dodatkowe pół roku terminu na dostosowanie się do niektórych wymogów KSeF. Jak w takim razie przygotować się na obowiązkowe wdrożenie e-Faktur w 2026 roku?

arrow-long-right

Jak zabezpieczyć firmę przed próbami wyłudzeń?

22 listopada 2024
Fałszywe faktury.jpg

Coraz częściej spotykamy się z próbami wyłudzeń za pomocą fałszywych faktur. Oszuści, używając prawdziwych danych firmy (NIP, nr KRS, REGON), wysyłają sfałszowane faktury, które bardzo ciężko odróżnić od oryginału. Zdarza się, że jedynym szczegółem, który wyróżnia nieprawdziwą fakturę od tej autentycznej, jest numer konta.

arrow-long-right

Do czego przyda Ci się elektroniczny obieg dokumentów w firmie?

24 października 2024
shutterstock_24368787154.jpg

Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w firmie to krok ku nowoczesności, który może znacznie usprawnić codzienne procesy biznesowe. Systemy low-code pozwalają na szybkie tworzenie aplikacji, które mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb firmy, a jednocześnie są łatwe w obsłudze i integracji z istniejącymi systemami.