Wydatki pracownicze

Realizacja celów biznesowych i rozwój firm wiąże się z ponoszeniem wydatków pracowniczych – kosztów podróży, noclegu, posiłków, wykorzystaniem budżetu reprezentacyjnego. Polityka finansowa w tym zakresie jest różna. Można przyznawać pracownikom określoną dietę lub zwracać im pieniądze za poniesione wydatki. W jednym i drugim przypadku konieczne jest precyzyjne rozliczanie delegacji i ewidencja kosztów. Brak odpowiednich danych może prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i problemów z rozliczeniem kosztów. Szczególnie boleśnie mogą odczuwać to duże organizacje posiadające rozbudowane struktury pracownicze.

 

Wygodne rozwiązanie

Dynamicznie rozwijająca się technologia dostarcza jednak rozwiązań, które pomagają nam w codziennej pracy. Przeniesienie tradycyjnych procedur do elektronicznej rzeczywistości usprawnia i ułatwia przebieg procesów administracyjnych na wielu etapach – od składania wniosków i podań o delegacje, poprzez rejestrację faktur, rachunków i paragonów aż po dokładne ich rozliczanie. Dzięki temu, z jednej strony odciążone zostają działy finansowe, a z drugiej zminimalizowane zostaje ryzyko przypadkowych pomyłek.

 

Skuteczne planowanie wyjazdów służbowych

Kolejną zaletą wdrożenia specjalistycznego systemu jest wygodne planowanie wyjazdów służbowych. Przede wszystkim każdy z pracowników może samodzielnie wypełnić i złożyć elektroniczny wniosek, umieszczając w nim wszystkie niezbędne informacje. Osoby odpowiedzialne za ich akceptację otrzymują automatycznie powiadomienia o każdym oczekującym na weryfikację podaniu. W ten sposób czas potrzebny na podjęcie decyzji ulega znacznemu skróceniu, a sprawy rozpatrywane są dużo szybciej.

Zaakceptowane delegacje umieszczane są od razu na specjalnym terminarzu, dostępnym online dla wszystkich pracowników. Dzięki niemu łatwo koordynować pracę całej firmy – organizować zastępstwa za nieobecne osoby, planować realizację zadań, czy np. łączyć terminy wyjazdów aby obniżyć koszty podróży służbowym samochodem. Aplikacje tego typu stają się jednym z podstawowych narzędzi pracy w dużych lub wieloodziałowych firmach.

 

Szybka ewidencja i precyzyjne rozliczanie kosztów

Jak wiemy, każdy wyjazd służbowy to wydatki, które należy rozliczyć i wprowadzić do ewidencji. A jeśli pracownicy wydawali pieniądze z własnej kieszeni, koniecznie trzeba im je zwrócić jak najszybciej (na podstawie przedstawionych rachunków, faktur i paragonów). Zaawansowane oprogramowanie ułatwia w tym względzie pracę działów finansowych. Archiwizowane w elektronicznej postaci dokumenty i informacje znajdują się zawsze w jednym miejscu, nigdy nie zaginą, a dostęp do nich i przygotowanie odpowiednich zestawień zajmuje tylko kilka chwil.

 

Kontrola wydatków

Dla każdej firmy niezwykle istotnym aspektem jest doraźna kontrola ponoszonych wydatków - nie tylko na delegacje. Odpowiednio prowadzone działania i stały monitoring pomagają przeciwdziałać nieprawidłowościom, a w szczególnych przypadkach także nadużyciom. Stanowią również wsparcie dla spójnego zarządzania kosztami firmy, analizowania i planowania przyszłych wydatków czy projektów. Nowoczesne rozwiązania informatyczne dostarczają narzędzi, które pozwalają na bezpośredni i szybki wgląd w koszty delegacji na różnych szczeblach firmy – począwszy od działów finansowych i kadrowych, poprzez kadry menadżerskie a kończąc na zarządzie.

 

Zobacz inne artykuły

Cyfrowa transformacja
Twojej firmy zaczyna się teraz

Chcesz otrzymać wycenę, zobaczyć LOGITO od środka lub porozmawiać
na temat technologii low-code?

Skontaktuj się z nami w dowolny sposób, a my odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jeśli
będziesz potrzebować więcej informacji, zaproponujemy bezpłatną konsultację, podczas której
zaprezentujemy Ci demo naszej platformy dnia roboczego.

Lubimy przyspieszać każdy proces, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu
najbliższego dnia roboczego.


Napisz do nas lub skorzystaj z formularza

zapytanie@logito.pl

 


Logito w liczbach

+20 lat doswiadczenia_orange+20 lat doświadczenia

+100 wdrożeń_orange+100 wdrożeń

+37 k użytkowników_orange+37 000 użytkowników

+18 mln dokumentów_orange+18 mln dokumentów

+800 procesów_orange+800 procesów

Wypełnij formularz

*pole obowiązkowe

System do elektronicznego obiegu dokumentów – jak wybrać najlepszy?

19 lipca 2024
Jak wybrać system EOD?

Chcesz usprawnić i zautomatyzować procesy w swojej firmie? Zależy Ci na systemie do elektronicznego obiegu dokumentów, który będzie odpowiadał na potrzeby Twojego biznesu? Przeczytaj poniższy wpis i poznaj 6 kluczowych elementów, które pomogą Ci wybrać najlepsze oprogramowanie do obiegu dokumentów.

arrow-long-right

Poznaj nieoczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów

10 maja 2024
shutterstock_2277895859 1 (1).webp

Elektroniczny obieg dokumentów to rozwiązanie, które wiele firm zdążyło już dobrze poznać, a nawet wdrożyć. Oczywiście, jak niemal w każdym przypadku i tutaj zdarzają się sceptycy, warto zatem podkreślić korzyści, jakie można osiągnąć dzięki EOD. Poza bezdyskusyjnymi plusami istnieją również mniej oczywiste zalety elektronicznego obiegu dokumentów, poznaj najważniejsze atuty z biznesowego punktu widzenia!

arrow-long-right

Co to jest platforma low-code i dlaczego warto ją wybrać?

20 stycznia 2024
shutterstock_435951994-min.jpg

Wdrożenie platformy low-code w ogromnym stopniu wspomaga firmę w procesie cyfryzacji, a tym samym przyczynia się do osiągniecia przez nią dojrzałości cyfrowej. Efektem tego jest usprawnienie zarządzania procesami i relacjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku i uzyskanie przewagi nad konkurencją